Fabrica din Ploiești
Cel mai complex caz de azbest industrial din cariera mea
Studiu de caz despre identificarea și gestionarea azbestului într-o școală din Cluj-Napoca cu peste 800 de elevi
Public School - Copenhaga, Danemarca
În septembrie 2024, Primăria Cluj-Napoca a solicitat o evaluare completă a azbestului la Școala Generală "Avram Iancu", construită în 1975. Cu peste 800 de elevi și 60 de cadre didactice, acest proiect a necesitat o abordare extrem de atentă și planificare detaliată.
Protecția a 800+ elevi și 60 cadre didactice în timpul evaluării
Menținerea programului școlar fără întreruperi majore
Respectarea reglementărilor pentru instituțiile publice
Analiza documentației de construcție și identificarea zonelor cu risc ridicat
Evaluarea vizuală detaliată în afara orelor de program pentru siguranța elevilor
Colectarea de mostre cu măsuri speciale de protecție și izolare
Locația | Material | Suprafața | Risc | Acțiune |
---|---|---|---|---|
Acoperișul principal | Plăci de azbociment | 2,400 m² | Mediu | Monitorizare |
Sala de sport | Izolații termice | 150 m² | Ridicat | Înlocuire |
Laboratorul de chimie | Plăci de protecție | 80 m² | Ridicat | Înlocuire |
Holurile principale | Pardoseli din vinil | 500 m² | Scăzut | Monitorizare |
Un aspect crucial al proiectului a fost comunicarea transparentă cu părinții, elevii și cadrele didactice:
Acest proiect demonstrează că managementul azbestului în instituțiile de învățământ necesită o abordare specializată, cu accent pe siguranța elevilor și transparența comunicării. Școala poate continua activitatea în condiții de siguranță, cu un plan clar de monitorizare și remediere.